Головна мета цифрової трансформації банківських продуктів та послуг – покращення обслуговування клієнтів. А це означає насамперед оптимізацію фінансового бізнесу шляхом впровадження ІТ-рішень та відповідного технічного устаткування. Про те, як банки під час війни продовжують впроваджувати фінтах, ми говоримо з заступником Голови правління ПАТ «МТБ Банк» Іллєю Климовичем.
– Нові технології допомагають розвивати різні напрямки: маркетингову діяльність, логістику внутрішніх операційних процесів та багато іншого. На чому саме сконцентрував свої зусилля МТБ Банк?
– Діджиталізація — це спосіб розвитку будь-якого бізнесу, для того щоб зробити взаємодію з клієнтами простішою, скорішою, більш економічною та надійнішою. В 2022 році ми вже маємо багато прикладів як в Украіні, так і в світі, що по відношенню до клієнтів – фізичних осіб – це завдання вирішено. Ми бачимо різні варіанти реалізації, більш успішні, більш креативні. МТБ Банк цієї осені вийшов на ринок з мобільним додатком МТВ360. Зробили цікавий дизайн, дуже ретельно проробляли UI/UX, отже зараз банківські послуги доступні в «два кліка», як-то кажуть. Подальший розвиток фінтеху рухається в кастомізацію мобільних додатків під фокус-групи клієнтів та окремих послуг, паралельно з процесом по розробці принципів OpenAPI, та доступом до платіжного ринку небанківських установ. МТБ Банк є частиною спільноти, що організовано під егідою асоціації EMA, яка займається розвитком OpenAPI в Україні. Отже тут все в нас добре та бурхливо розвивається.
– А що ваш банк пропонує корпоративним клієнтам?
– Як зробити банк в смартфоні для корпоративних клієнтів? В реалізаціях ПО на ринку ми бачимо декілька варіантів десктопних та мобільних рішень для платіжної частини. Це не новинки, такі програмні продукти давно представлені на ринку, наприклад, МТБ Банк впроваджував перше ПО «Клієнт-Банк» ще в 1998 році. Це була власна розробка, яка прожила багато років і надавала якісні платіжні послуги клієнтам. Нещодавно ми вивели це ПО з експлуатації з міркувань безпеки платежів, та впровадили максимально захищений продукт. Зараз клієнти можуть відправляти платежі 23/7, які автоматично проводяться, та за 15 хвилин вже з’являються на рахунку отримувача коштів. Автоматичний продаж та купівля валюти, автоматичні допорогові валютні платежі, все це ми маємо вже в інтернет-банкінгу MTB-Business, також до послуг корпоративних клієнтів є мобільний додаток.
– Отже, ми бачимо, що все гаразд з платіжними послугами для корпоративних клієнтів МТБ Банк. Але це лише маленька частина спілкування корпоративного клієнта з банком. Відкриття будь-якої послуги – це робота з договорами, перевіркою повноважень, погодження умов, передача паперів…
– З розвитком законодавства про Електронний документообіг (ЕДО), з’явилися можливості дистанційного обміну документами. Банки робили деякі гібридні продукти обміну документів на базі внутрішніх цифрових підписів, ані сам функціонал, ні якість таких послуг не давали клієнтам реально дистанційного банкінгу. Спочатку пандемія, надалі війна витребували від банків надання послуг для корпоративних клієнтів без відвідування відділень. Команда МТБ Банку вирішила змінити підхід для надання послуг, та впровадити дійсно дистанційне обслуговування клієнтів. Влітку 2022 року ми вийшли на ринок з комплексом клієнтського кабінету МТB office, на базі продукту ЕДО «Deals.Onsite» та внутрішнього документообігу «SED:Innova». МТБ Банк змінив підхід до побудування внутрішніх та зовнішніх процесів надання послуг. Зараз при впровадженні послуг відбувається повна централізація процесу та його автоматизація, лише після цього послуга виводиться в Кабінет МТB office. Наш продукт постійно розвивається та приростає новими послугами. Зараз ви можете отримати довідки, підключити послуги без відвідування банку та пересилки паперових документів. Доступ до послуг відбувається за допомогою КЕП будь-якого сертифікованого АЦСК.
– Фінансова система вже дев’ять місяців працює в дуже важких умовах. Начебто інвестування в розвиток повинно було зупинитися, не до жиру – бути б живим. А МТБ Банк продовжує інвестування в цифрову трансформацію…
– Діджиталізація – це процес, який переривати не можна. Зупинився – відкотився назад. Завжди потрібно бути готовим до того, що за будь-яких обставин цифрова трансформація є пріоритетним напрямком. Програмне забезпечення треба безперервно оновлювати, цифровий світ та цифровий досвід клієнта розвивається постійно та стрімко, отже нам потрібно відповідати сучасним технологічним викликам і новим потребам клієнтів. Найближчим часом ми побачимо відділення банків у віртуальних всесвітах з штучним інтелектом, тобто не «цифрові відділення без людей», а віртуальні відділення в віртуальному всесвіті з віртуальним персоналом.
Редакція International Financial Club “BANKIR”