Сергій Макаренко, керівник напрямку торгового еквайрингу ПриватБанку

Еволюція платіжних рішень: як еквайринг ПриватБанку змінює готівкові звички українців

Сучасні технології забезпечують зручність, швидкість та надійність безготівкових платежів, що спонукає все більше українців відмовлятися від готівки. Завдяки широкому впровадженню еквайрингу бізнеси можуть ефективно обслуговувати клієнтів, а споживачі – розраховуватися у кілька кліків. Ця тенденція не лише спрощує фінансові операції, але й підвищує рівень безпеки та прозорості платіжних систем.

Популярність безготівкових оплат в Україні продовжує зростати

Зараз еквайринг став основним елементом функціонування бізнесу, особливо в умовах зростаючої цифровізації та переходу до безготівкових розрахунків. За даними Global Growth Insights, загальна вартість світового ринку еквайрингових компаній у 2023 році оцінювалася приблизно у $22,3 мільярда. Прогнозується, що до 2032 року вона досягне $43,2 мільярда з щорічним зростанням на рівні 7,65%.

Все більше людей відмовляється від використання готівки, обираючи безконтактні платежі, адже це зручніше та надійніше. В Україні цей процес розгортається швидше, ніж у країнах Європи. За даними Європейського Центрально Банку, у першій половині 2023 року карткові платежі становили 54% від загальної кількості транзакцій.

В Україні ці показники вже значно вищі. У звіті НБУ за першу половину 2024 року йдеться про те, що частка безготівкових транзакцій в Україні досягла 94,3% від загальної кількості операцій з картками. Цікаво, що більшість безготівкових операцій – 73,1% – проводять в торгових та сервісних мережах.

Продовжує зростати й кількість активних pos-терміналів у торговельній та сервісній мережі. Якщо порівнювати з початком року, то у червні зростання склало 7,1% (до 480,6 тис. шт.), а кількість пунктів продажу та надання послуг, які приймають платіжні картки зросла на 7,3% (до 495,4 тис. шт.).

ПриватБанк – один з найтехнологічніших банків України, який фактично з нуля побудував в країні сучасну систему безготівкової оплати в торгівлі та продовжує працювати над удосконаленням своїх сервісів.

Якщо говорити цифрами, стабільна робота та розширення мережі безготівкової оплати, нові технологічні рішення, що постійно пропонує банк, вже кілька років поспіль стимулюють збільшення безготівкових оплат українців та відмову від готівки.

Так, у першому півріччі 2024 року українці здійснили майже на 29% більше оплат ніж за аналогічний період 2023 року. Також, зросла і кількість оплат картками у мережі банку на понад 27%.

Які еквайринг-сервіси допомагають бізнесу та людям

Інновації – в ДНК ПриватБанку. Але справа не тільки в інноваціях, вони – це шлях до того, аби надати всім українцям та бізнесу можливість розраховуватися за покупки просто, швидко та зручно. Наші сервіси є базою для розвитку бізнесу клієнта та інструментами до збільшення продажів. 

Сьогодні у ПриватБанку є ціла екосистема продуктів еквайрингу, які допомагають як малим, так і великим підприємцям, вести бізнес максимально прозоро, зручно та безпечно.

  • Застосунок “Термінал”

На нові виклики воєнного часу – блекаути та дефіцит електрики – ми відповідаємо розвитком технологій прийому платежів зі смартфона. Наприкінці минулого року ми відкрили можливість використовувати в якості POS-терміналу не лише смартфони на Android (застосунок “Термінал” для таких пристроїв успішно працює з кінця 2021 року) а й iOS. Завдяки запуску технології Tap to Pay, підприємці можуть використовувати власний iPhone для прийому платежів за товари та послуги. ПриватБанк став першим в Україні, третім в Європі та сьомим у світі, який запустив таке рішення разом з Apple.

  • ПРРО (програмний реєстр розрахункових операцій) Каса

Зі зміною державної фіскальної політики щодо підприємців ми запропонували клієнтам безоплатне рішення ПРРО Каса у застосунку “Термінал”, звичайних POS-терміналах та інтернет-еквайрингу LiqPay, чим значно спростили для підприємців ведення бізнесу в рамках законодавства.

  • Оплата частинами

Це сучасний сервіс, що значно спрощує життя як бізнесу, так і споживачам. Завдяки варіативності способів підключення (таким як наземний POS, інтернет-магазин, виставлення інвойсу чи рахунку в Приват24 покупця або ж через Телеграм-бот), підприємці можуть легко інтегрувати цей інструмент у свою діяльність, а клієнти – оформлювати покупки без зайвих турбот. Тим паче, ми знизили комісію за продуктом, щоб підтримати бізнес у адаптації до нових реалій та забезпечити його стійкість. Це реальний приклад того, як наші сервіси допомагають зростати і бізнесу, і зручно й доступно обслуговувати клієнтів в умовах сьогодення.

  • LiqPay

Інтернет-еквайринг LiqPay лідер ринку по прийому платежів онлайн. За допомогою цього сервісу оплатити товар чи послугу можна буквально за кілька кліків. Для бізнесу ми створили мобільний додаток LiqPay, де можна перевірити історію платежів та створювати інвойси коли завгодно. А ПРРО – абсолютно безоплатно.

В чому перевага екосистеми еквайрингу

Іноді від того, аби встановити термінал чи використати інший еквайринг-сервіс для прийому платежів, бізнес стримує бажання зекономити. Тому що досі існує думка, що  підключення до таких сервісів та їхнє обслуговування – це дорого. Але насправді, це розповсюджений міф. Сьогодні, якщо бізнес не використовує еквайринг для прийому платежів, він втрачає більше ніж сплачує за ці сервіси.

Щоб зрозуміти, чому продукти еквайрингу є важливими для української економіки, достатньо провести одну годину спостерігаючи за процесом розрахунків у великому магазині. Безготівковий розрахунок став домінуючим способом платіжного процесу. Приблизно половина клієнтів, які розраховуються карткою, взагалі не мають при собі готівки. Тому відсутність термінала може суттєво ускладнити процес утримання покупців.

Щоб стимулювати безготівкову оплату та підвищення лояльності від покупців, цього року ми запустили першу інтелектуальну програму лояльності “Привіт”. В рамках цієї програми наші клієнти можуть запропонувати своїм покупцям персоналізовані знижки та кешбеки при оплаті картками.

Наші рішення допомагають збільшенню продажів та зростанню середнього чека. Клієнти купують більше й частіше, якщо платять безготівково, вони задоволені сервісом завдяки швидкості обслуговування розрахунків. Адже персонал не витрачає час на те, щоб видавати решту, працювати з готівкою.

До того ж це суттєво підіймає рівень безпеки, тому що зникає ризик розрахунку фальшивими купюрами, крадіжки грошей чи плутанини з готівкою.

Які інновації змінили ринок еквайрингу

Еквайринг продовжує активно розвиватися, а ми, своєю чергою, пропонуємо нові рішення для того, аби зробити процес оплати та ведення бізнесу для українців зручним, корисним та безпечним.

Сьогодні еквайринг стає більш гнучким і доступним для підприємців завдяки ряду ключових інновацій:

  • Смартфонізація. Тепер для прийому платежів не обов’язково мати традиційний POS-термінал, буде достатньо звичайного смартфона.
  • Розбудова екосистеми та інтеграція з програмами лояльності. Бізнеси мають можливість інтегрувати платіжні рішення з програмами лояльності, що дозволяє заохочувати існуючих клієнтів та залучати нових через персоналізовані пропозиції.
  • Простота керування функціоналом. Сучасні платіжні рішення орієнтовані на спрощення управлінських процесів. Можна керувати всіма сервісами й функціями з одного інтерфейсу, що заощаджує час і зменшує складність операцій.
  • Цільові сегментні пропозиції. Інструменти еквайрингу дозволяють бізнесам створювати спеціалізовані пропозиції для різних сегментів аудиторії, що допомагає ефективніше задовольняти потреби клієнтів і збільшувати обсяги продажів.

Пріоритет для нас на сьогодні – зробити клієнтський шлях для підприємців та бізнесу ще простішим, щоб керувати сервісами одним дотиком.

З повагою редакція International Financial Club «BANKIR»