Перевели ІТ-сервіси в хмару за 45 днів, а не два роки. «Як вам вдалося» — Дмитро Мусієнко, «ПриватБанк»

Попри війну, банк працював, як годинник

Ми — найбільший банк України, тому постійно відчуваємо відповідальність, певний тиск на кожен наш вчинок, — розповідає Дмитро Мусієнко. — Бо це має вплив не тільки на клієнтів, а й на економіку України взагалі. Тому ми дуже уважно підходили до кроків, які робили з початку війни. 

Головним завданням було забезпечити операційну стабільність. Верхньорівнево треба було зробити так, щоб банк був стабільним: всі відділення та банкомати працювали, а клієнти мали змогу повністю забезпечити базові потреби. Передовсім — платежі, перекази, зняття готівки. 

Як вдавалося підтримувати стабільну роботу

З початку війни була дуже велика паніка. Багато клієнтів знімали гроші з поточних рахунків, розривали депозити. Але відділення повністю були забезпеченими готівкою, банкомати та термінали працювали. Система втрималася: банк працював, як годинник. Ми не закривали кредитні ліміти для клієнтів. Тому люди мали впевненість у доступі до коштів. 

Важливим рішенням було переведення всіх наших ІТ-сервісів протягом 45 днів у хмару. Це був дуже складний проєкт. Звичайно, у мирні часи він триває півтора-два роки. Це дало величезну впевненість у тому, що ми будемо працювати, як до війни. 

Ми маємо найбільший кредитний портфель серед усіх банків України.

Якщо порівнювати зі всією банківською системою, то падіння по системі було 26%, а в «ПриватБанку» кредитний портфель зменшився лише на 13%.

Наші підходи до кредитування завжди були обережними. Ми давали людям рівно стільки, скільки вони можуть оплачувати відповідно до їхніх потреб. 

Про доходи

  • Процентний дохід. Кредитні канікули, реструктуризація дозволили зберегти якість кредитного портфеля. Завдяки цьому ми отримали процентний дохід протягом 2022 року більший, ніж у 2021 році. 
  • Комісійний дохід. Звичайно, він менший, ніж був у 2021 році, оскільки було скасування комісії. Але кількість платежів за кордоном зростала. Частину коштів нам дозволили заробити курсові різниці. Структура доходів у банку: 60% — процентний дохід, 40% — комерційний. 

Про успішний досвід еквайрингу

У нас зростала безготівкова економіка й до початку війни. Тож кількість транзакцій невпинно збільшувалася. Люди частіше почали оплачувати покупки карткою, а не готівкою. 

  • У клієнтів була можливість знімати готівку в терміналах, це вплинуло на кількість транзакцій. Девальвація сприяла тому, що збільшилася сума транзакцій, зріс загальний обсяг. 
  • З працюючих на початку війни 250 000 терміналів нам вдалося зберегти більш як 200 000. Частка «ПриватБанку» в еквайринговому бізнесі велика, це наша надійність та стабільність. 

Дуже великі, але в стелю не уперлися

В ритейлі ми завжди були достатньо великими. Там наша частка ринку — більш як 50% від кількості клієнтів. Також багато клієнтів у мікробізнесі, був приріст у середньому та малому бізнесах. 

Звичайно, ми дуже великі, тож складно досягати приросту.

Наше основне завдання — втримати лідерські позиції.

Ця стратегія банку була затверджена у 2021 році. «ПриватБанк» має бути банком номер один у роздрібному сегменті в банківській системі. 

Як планують перемагати та зростати

  • Перше — ми стабілізували позицію щодо тих клієнтів, які вважають «ПриватБанк» своїм основним. Їхня частка ринку зараз стала та, напевно, буде зростати — завдяки фізичній інфраструктурі та класному мобільному застосунку.
  • Друге — швидка імплементація рішень, доопрацювань. До всіх фізичних сервісів ви маєте доступ в онлайні. 
  • Третє — наші умови в продуктах і комісіях цікаві для клієнтів. Ставки на кредитних картках — середні по ринку. Дуже швидко можна отримати будь-яку картку та кредитний ліміт. 

У нас незламна країна та система. Зараз близько 200 відділень працюють на генераторах. Навіть при повному блекауті ми будемо готовими підтримувати клієнтів.